6 Mart 2008 Perşembe

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''17''


KIR PİDESİ


Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğ ''17'' ye ev sahibeliğini Arkadaşımız Belgin http://sefertasi.blogcu.com/ yapıyor. Kendisi beni de davet etmiş ve bende bu nazik davetine Kır Pidelerimle katılıyorum. Kendisine kolay gelsin diyorum.


Hamuru için:

*5 su bardağı un

*1 paket instant maya

*2 çay kaşığı şeker

*2 çay kaşığı tuz

* ılık su


İç Malzemesi İçin:

*250 gr. kıyma

*1 adet soğan

*1 adet domates

*2 adet sivri biber

*tuz, karabiber


*üzeri için yumurta sarısı

Yapılışı:

1- Öncelikle hamur malzememizi özleşene kadar yoğurup, mayalanmaya bırakıyoruz.

2-Bu arada soğan, sivri biberi tenceremize doğrayıp sararana kadar kavuruyoruz.

3-Kıymamızı ilave edip,suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz.

4-Domatesimizi doğrayıp, kavrulan kıymamıza ekliyoruz.

5-Suyu çekilince tuz ve karabiberini ilave edip ocağımızı kapatıyoruz.

6- Mayalanan hamurumuzdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp , merdaneyle uzunlamasına açıp, iç malzemesini koyup, şekilde görüldüğü gibi kapatıyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derce fırında pişiriyoruz.
Benim tercihim sıcakken üzerine tereyağ sürmek. Paşa gönlünüz bilir ama daha lezzetli oluyor.Sonra sıcakken yanınada bol köpüklü ayranla afiyetle yiyoruz:)))

17 yorum:

  1. Mihribancım
    bu kadar olur ya inan sayfanı açtım yorum yapmaya çalışırken bir baktım senin yorumun:)çok mutlu oldum

    canım benim aç karna ve ılık içiyorum ben,sorma valla mihriban bütün türkiye kullanıyor sanırım
    dün mısırçarşısında bütün baharatçılarda yazıyor:)
    bak çayı ünlü yaptık hep birlikte:))

    bu arada pidlerde nefis görünüyor.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlıkkk harika görünüyor bende yapmıştım evde pide ve dısarıdakilerden çok daha güzel oluyor.Öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. PIDELER HARIKA OLMUS MIHRIBANCIGIMMM.BENIM KIYMALI PIDELERIM VARDIR BÖYLE:)
    SEVGILERIMI BIRAKIYORUM,YORUMUN ICIN COK TESEKKÜR EDERIM CANIMCIM:)))

    YanıtlaSil
  4. slm
    pideler yebeni diyorlar.eline sağlık cnm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık.Pideler çok güze görünüyor.Olsada yesek.

    YanıtlaSil
  6. Canım ,
    harika olmuş pidelerin, birini uzatıversen şöööyle.(biz de şimdi pizzacıya gidiyoruz!!) acıktım çok..ellerine sağlık çok güzel görünüyor valla...bu güzel tarif ve etkinliğe katılımın için çok teşekkür ederim...yayına verdim, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. merhaba mihribancım ellerine sağlık olsada yesem..valla bugün bişey yiyemedim:(dişimle başım dertte:)))pideleerr güveçlerr ayy hele o ıspanaklı pastan nefis görünüyor..afiyetler olsun kesenize bereketler dolsun canım..amiin..

    YanıtlaSil
  8. Mihribancigim pideler miss gibi olmuslar kokusu bana kadar geldi.Ellerine saglik canim.Ayrica yandaki resimler harika olmus oglunu Allah bagislasin masallah.Tekirdagi resimde de görsem yüregim bir burkuldu ki sorma:((((
    selamlarimla canim.

    YanıtlaSil
  9. selamlar canim,

    pideni cok sevdim, bir tane daha alabilirmiyim :))

    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. Mihribancım bende az önce pide yayınladım ne tesadüf:) seninkide harika olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. MİHRİBANCIM ENFES BİR ŞEY OLMUŞ.ELLERİNE SAGLIK CANIM BENİM KOCAMAN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. MERHABA MİHRİBANCIM. ZİYARETİNE VE YORUMUNA ÇOK SEVİNDİM CANIM. HEMŞERİ OLMAMIZ DA AYRI BİR MUTLULUK OLDU BENİM İÇİN. SAYFANI DOLAŞTIM. PAYLAŞIMLARINA VE TARİFLERİNE BAYILDIM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ARKADAŞ LİSTEME EKLİYORUM SİTENİ. TEKRAR GÖRÜŞMEK ÜZERE, SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  13. selamlar mihriban kardeşim ziyaretine çok sevindim ayrıca sayfanı dolaşmaktan da büyük zevk aldım harika lezzetlerle donatmışsın ellerine sağlık canım sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  14. canım yaa pideler misss.oh .harika.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Canim mihribanim yaaaa.
    Oglum bu pidelere bayilir.Bende cok sik yaparim.Aslinda düsünüyorumda blogumu actigimdan beri hic yapmamisim.Dur yarin bende yapayim.
    Eline saglik canim nar gibide kizarmis. Miss gibi ooohhh.
    :)))

    YanıtlaSil
  16. Cok nefis görünüyor canim ,ellerine saglik.Etkinlik icin cok güzel bir secim.Cok lezzetli oluyor bu börekler.SAna güzel bir hafta sonu diliyorum ,sevgiyle kal canim:)

    YanıtlaSil
  17. PIDE KALDIMI HALA CANIMMM:)))
    CAYIM ELIMDEYKEN HAZIR,BIR PARCACIK ALAYDIM:)
    IYI HAFTASONLARI DILERIM.

    YanıtlaSil